SUMMER DANCE CAMP 2024

Datum: 1,2,3,4,5 juli

Pris 3000kr

Summer Dance Camp 2024!

På grund av skolavslutning onsdag 12 juni kan vi inte starta upp vecka 24 som vi brukar! I år startar vi våra populära Summer Dance Camps veckan efter skolavslutningen!

Ålder!

Yngsta tillåtna ålder är barn födda 2017 som skall börja årskurs 1 till hösten. Vi rekommenderar SummerDanceCamp för barn i låg, mellan och högstadiet.

Fullspäckat schema!

Det blir dagar fyllda av bland annat jazzdans, streetdance, Phenomenal Vibe, yoga, danslekar, sång och teaterövningar! Detta kan givetvis variera beroende på lärare, grupp och vecka! Hemsidan uppdateras löpande med vilka lärare och fritidsledare som kommer att arbeta de olika veckorna!

Bad & Stand up paddle!

Vid varmt väder får de små barnen (åk 1-3) bada vid stranden under uppsikt av lärare. De större barnen (åk 4 och uppåt) får även bada vid bryggan/piren. Alla barn som vill får prova på stand up paddle! Vi har paddel för både stående och sittande (kajak). Det är också populärt att utmana sin balans på brädan och utforska både akrobatik, yoga och stretch positioner!

En ordentlig ryggsäck & en plastpåse! Händerna fria!

Det är jätteviktigt att barnen har en ordentlig ryggsäck  med sig samt en plastpåse för blöta kläder! De bör inte bära badkläder och handduk etc i plastpåsar eller gympapåsar med tunna remmar som krånglar, släpar i marken eller gör ont mot huden med tung och blöt handduk i. Detta även pga att de ska ha händerna fria när vi går ner till stranden! Barnen ska kunna hålla hand med en kompis bland annat. De kommer öven att behöva bära badleksaker, picknickfiltar, stand up paddle boards med mera då vi alltid hjälps åt och bär tillsammans!

Om ditt barn inte kan simma, ta gärna med flytväst eller armpuffar. Barn som inte kan simma tillåts inte gå längre ut i vattnet än att vi lärare kan se barnets axlar.

Uteaktiviteter!

Vi spelar brännboll, kubb, plockepinn, boule, krocket, freesbee-golf (nytt för i år!) och fotboll med hejjarklack och pompoms! Vi leker i kastanjelekparken, går tipsrunda i skogen, utmanar oss i musikquiz, dragkamp mm. Alla aktiviteter hinna inte med på kortare veckor.

Inneaktiviteter & skapande konst!

Vi ritar, målar, designar, bygger leta, pärlplattor, armband med mera!Gemensamma aktiviteter i grupp! För att sammansvetsa alla barnen och grupperna gör vi lära känna övningar och lekar under campet. Allt för att barnen ska känna trygghet med de andra och sina emellan samt med våra lärare. Vi gör även en hel del tester och danslekar i detta syfte. Detta kan även innebära eget skapande i grupp.

GRUPPINDELNING!

Så här jobbar vi:

1. Nivå

2. Ålder / årskurs

3. Vänner

Utifrån dessa punkter gör vi gruppindelningar. Vi mailar ut gruppindelningen några dagar före start. Vill du inte att ditt barns namn skall synas i denna grupplista som skickas ut till alla medverkande, meddela oss detta.

Följ Mälarhöjdens Dansskola på Instagram & Facebook!

Vi filmar och fotar allt som barnen gör, allt som de skapar och lär sig och alla föräldrar kan givetvis ta del utav denna dokumentation via Instagram och Facebook! Se gärna våra dagliga händelser!

Dokumentation!

Vi värnar om alla barns integritet och säkerhet! Om ditt barn inte får synas på vår facebook/instagram eller hemsida, är det viktigt att ditt barn vet om detta och får då dra sig undan ur bild. Meddela även oss pedagoger om så är fallet så att vi kan påminna barnet.

Sammanfattning!

-2 lektioner i studion varje dag

-Material för eget kreativt skapande (inomhuspyssel)

-Specialutformade aktiviteter utomhus med en massa roliga redskap som vi har köpt in specifikt för Summer Dance Camp!

-Lunch serveras (ingår i priset)

-Mellis (smörgås, ris- eller majskaka, yoghurt)

-Ta gärna med en egen frukt!

Tider: 08:00-16:00

Priser: 600 kr / dag

Betala i samband med din anmälan!

Swish: 123 434 95 85

Bankgiro: 554-4424

Checklista!

Barnen får lämna alla saker i omklädningsrummet under veckan! Barnen får sin egen krok i omklädningsrummet med sitt namn på! Blöta handdukar kan hängas upp på dansskolan för att torka tills nästa dag!

-Danskläder

-Inomhus gympaskor

-Utomhuskläder efter väder (till ex regnjacka)

-Extra kläder och underkläder

-Utomhusskor gärna både sandaler och gympaskor pga våra olika utomhusaktiviteter!

-Badkläder & handduk

-Ryggsäck & plastpåse

-Vattenflaska med namn eller köp vår fina ”SummerDanceCamp” vattenflaska för 100kr Swish 1234349585

-En frukt (vårt mellis är youghurt, mjuka smörgåsar, ris- och majs kakor)

-Eventuellt hårborste / hårsnoddar / hårtork

Egen mobiltelefon

Det är givetvis tillåtet att ha sin telefon med sig. Men vi vill inte att barnen sitter med telefonerna på rasterna i omklädningsrummet till exempel. Det ska vara lika för alla och vi ser hellre att barnen samtalar med varandra.

Schema - hämta - lämna

Vår ambition är att sätta upp dagens schema senast 8:15 varje morgon på ytterdörren. Vi öppnar dansskolan 08:00 och första lektionen för grupp 1 & 2 startar 8:30. Där emellan kan barnen lämnad när det passar er. Men de måste vara startklara för upprop och lektion 8:30 så kom i god tid. Behöver ni lämna tidigare? Vänligen hör av er! Behöver ni hämta tidigare, vänligen se schema vart vi befinner oss och hämta sedan barnet där! Smsa även ansvarig lärare eller meddela på morgonen! De äldsta barnen i grupp 3 har sin samling 9:30.

Anmäl ditt barn här!